Najczęściej zadawane pytania
.TETA – EDI
1. Z lewej strony w nawigatorze pakietowym wybieramy: EDI → Import dokumentów obrotowych
2. W rubryce „Numer fakt. kontr.” wpisujemy numer faktury zakupu → Enter
3. Porównujemy numer zamówienia zakupu (ZZ) z numerem zamówienia zaimportowanym przez EDI
WAŻNE – numery muszą być takie same w przypadku niezgodności poprawiamy w przypadku braku wpisujemy jest to warunek powiązania ZZ z PZ-tem.
W przypadku braku ZZ w systemie (np. ze względu na zamówienie towaru przez inny oddział) również importujemy dokument za pomocą EDI, w celu uniknięcia ponownego wysłania zamówienia przez EDI a tym samym zdublowaniem go u dostawcy.
4. Następnie wybieramy „Import pozycji dokumentów obrotowych”
5. Sprawdzamy zgodność faktury zakupu z pozycjami do importu w przypadku niezgodności przechodzimy do pkt.: 13a, 13b lub 13c.
6. W przypadku zgodności klikamy „Import dokumentów obrotowych”
7. Wybieramy docelowy magazyn (w uzasadnionych przypadkach jest możliwość wprowadzenia towaru na inny magazyn) → OK
8. W kolumnie „Typ” wybieramy „Kod” odpowiedni dla danego magazynu: PZ – stacjonarny, PZT – tranzytowy → OK
9. Klikamy ikonkę „Zaimportuj zaznaczone”
10. Pojawi się poniższy komunikat, wybieramy:
Tak – wybieramy dla PORTY!!!
Nie – w pozostałych przypadkach
11.Wygenerował się dokument PZ
12. Z lewej strony w nawigatorze pakietowym wybieramy:
Gospodarka magazynowa → Ewidencja dokumentów obrotowych → Kartoteka dokumentów obrotowych
Dokument PZ będzie pierwszym „u góry”.
Dalsze kroki postępowania analogicznie jak w przypadku wprowadzania PZ-ta → FZ-ta.
WAŻNE – po zaimportowaniu pigmentów oraz kruszyw na PZ-cie sprawdzamy/poprawiamy: ilość oraz wartość nabycia.
Po zatwierdzeniu PZ-ta status zamówienia zakupu (również dla PZ-ta wprowadzonego na inny magazyn) zostaje zmieniony na „Zrealizowane” lub „Częściowo zrealizowane”.
W przypadku usunięcia PZ-ta jest możliwość ponownego zaimportowania dokumentu w tym celu piszemy emaila na teta-pomoc@3wdb.pl z taką informacją.
W przypadku kiedy błędnie przyjmiemy PZ-ta z firmy PORTA to korygujemy go do „0” i piszemy na it@3wdb.pl o ponowne wczytanie faktury zakupu – dotyczy tylko firmy PORTA.
13. WAŻNE – przed dodaniem/podmianą indeksu, pozycje muszą znajdować się również na zamówieniu zakupu (ZZ) jeśli ich nie ma modyfikujemy ZZ i dopisujemy.
W przypadku:
a) nie zaimportowania w całości indeksu/ów, sprawdzany z fakturą zakupu, której/ych pozycji brakuje.
Klikamy symbol indeksu
Szukamy (wpisując: symbol, nazwę lub numer katalogowy) interesujący nas indeks → Enter, kopiujemy nazwę → OK
W wierszu „Nazwa zaimportowanego indeksu” wklejamy skopiowaną nazwę oraz wpisujemy ilość z faktury zakupu.
Czynność powtarzamy tyle razy ile nie zostało prawidłowo wczytanych pozycji.
Zapisujemy zmiany (dyskietka) → przechodzimy do pkt.6.
b) gdy chcemy podmienić indeks na PROMocyjny.
Klikamy symbol indeksu, następnie szukamy interesujący nas towar PROMocyjny → kopiujemy nazwę → OK
W wierszu „Nazwa zaimportowanego indeksu” wklejamy skopiowaną nazwę.
c) Jeśli na fakturze mamy więcej pozycji towaru niż na podglądzie „Import pozycji dokumentów obrotowych” w tym przypadku pozycję dopisujemy dopiero na powstałym dokumencie PZ.
14.Wystąpił błąd:
a) Rozwijamy „Szczegóły” w tym przypadku jest zbyt długi numer zamówienia → OK
→ przechodzimy do pkt.3
b) Rozwijamy „Szczegóły” w tym przypadku brak nazwy indeksu → OK
→ przechodzimy do pkt.13a
c) Rozwijamy „Szczegóły” w tym przypadku faktura zakupu jest na przełomie roku →
OK
Zmieniamy „Rok” na bieżący.