Najczęściej zadawane pytania

Przyjmowanie towaru przez EDI
Ostatnio odświeżony 28 dni temu

.TETA – EDI

1. Z lewej strony w nawigatorze pakietowym wybieramy: EDI → Import dokumentów obrotowych

image

2. W rubryce „Numer fakt. kontr.” wpisujemy numer faktury zakupu → Enter

image

3. Porównujemy numer zamówienia zakupu (ZZ) z numerem zamówienia zaimportowanym przez EDI

WAŻNE – numery muszą być takie same w przypadku niezgodności poprawiamy w przypadku braku wpisujemy jest to warunek powiązania ZZ z PZ-tem.

W przypadku braku ZZ w systemie (np. ze względu na zamówienie towaru przez inny oddział) również importujemy dokument za pomocą EDI, w celu uniknięcia ponownego wysłania zamówienia przez EDI a tym samym zdublowaniem go u dostawcy.

image

4. Następnie wybieramy „Import pozycji dokumentów obrotowych”

image

5.  Sprawdzamy zgodność faktury zakupu z pozycjami do importu w przypadku niezgodności przechodzimy do pkt.: 13a, 13b lub 13c.

image

6. W przypadku zgodności klikamy „Import dokumentów obrotowych”

image

7. Wybieramy docelowy magazyn (w uzasadnionych przypadkach jest możliwość wprowadzenia towaru na inny magazyn) → OK

image

8. W kolumnie „Typ” wybieramy „Kod” odpowiedni dla danego magazynu: PZ – stacjonarny, PZT – tranzytowy → OK

image

9. Klikamy ikonkę „Zaimportuj zaznaczone”

image
image

10. Pojawi się poniższy komunikat, wybieramy:

Tak – wybieramy dla PORTY!!!

Nie – w pozostałych przypadkach

image

11.Wygenerował się dokument PZ

image

12. Z lewej strony w nawigatorze pakietowym wybieramy:

Gospodarka magazynowa → Ewidencja dokumentów obrotowych → Kartoteka dokumentów obrotowych

image

Dokument PZ będzie pierwszym „u góry”.

Dalsze kroki postępowania analogicznie jak w przypadku wprowadzania PZ-ta → FZ-ta.

WAŻNE – po zaimportowaniu pigmentów oraz kruszyw na PZ-cie sprawdzamy/poprawiamy: ilość oraz wartość nabycia.

Po zatwierdzeniu PZ-ta status zamówienia zakupu (również dla PZ-ta wprowadzonego na inny magazyn) zostaje zmieniony na „Zrealizowane” lub „Częściowo zrealizowane”.

W przypadku usunięcia PZ-ta jest możliwość ponownego zaimportowania dokumentu w tym celu piszemy emaila na teta-pomoc@3wdb.pl z taką informacją.

W przypadku kiedy błędnie przyjmiemy PZ-ta z firmy PORTA to korygujemy go do „0” i piszemy na it@3wdb.pl o ponowne wczytanie faktury zakupu – dotyczy tylko firmy PORTA.

13. WAŻNE – przed dodaniem/podmianą indeksu, pozycje muszą znajdować się również na zamówieniu zakupu (ZZ) jeśli ich nie ma modyfikujemy ZZ i dopisujemy.

W przypadku:

a) nie zaimportowania w całości indeksu/ów, sprawdzany z fakturą zakupu, której/ych pozycji brakuje.

image

Klikamy symbol indeksu

image

Szukamy (wpisując: symbol, nazwę lub numer katalogowy) interesujący nas indeks → Enter, kopiujemy nazwę → OK

image

W wierszu „Nazwa zaimportowanego indeksu” wklejamy skopiowaną nazwę oraz wpisujemy ilość z faktury zakupu.

image

Czynność powtarzamy tyle razy ile nie zostało prawidłowo wczytanych pozycji.

Zapisujemy zmiany (dyskietka) → przechodzimy do pkt.6.

b) gdy chcemy podmienić indeks na PROMocyjny.

image

Klikamy symbol indeksu, następnie szukamy interesujący nas towar PROMocyjny → kopiujemy nazwę → OK

image

W wierszu „Nazwa zaimportowanego indeksu” wklejamy skopiowaną nazwę.

image

c) Jeśli na fakturze mamy więcej pozycji towaru niż na podglądzie „Import pozycji dokumentów obrotowych” w tym przypadku pozycję dopisujemy dopiero na powstałym dokumencie PZ.

14.Wystąpił błąd:

a) Rozwijamy „Szczegóły” w tym przypadku jest zbyt długi numer zamówienia → OK

→ przechodzimy do pkt.3

image

b) Rozwijamy „Szczegóły” w tym przypadku brak nazwy indeksu → OK

→ przechodzimy do pkt.13a

image

c) Rozwijamy „Szczegóły” w tym przypadku faktura zakupu jest na przełomie roku →

OK

image

Zmieniamy „Rok” na bieżący.

image

Proszę czekać!

Proszę czekać... to zajmie tylko sekundę!