Najczęściej zadawane pytania
BRAK MOŻLIWOŚCI PODPIĘCIA OFERTY NA FAKTURZE/KOREKCIE
W przypadku kiedy nie podpowiada się oferta na fakturze sprawdzamy:
1.Prawidłowe daty obowiązywania oferty
„Data wystawienia” faktury nie może być wcześniejsza niż data „Obowiązuje od” oferty
Pomimo zrobienia nowej oferty po odświeżeniu faktury nadal podpowiada się wcześniejsza (błędna) w takim przypadku robimy kolejną ofertę z datą „Obowiązuje od” zgodną z datą wystawienia faktury, natomiast data „Obowiązuje do” musi być o co najmniej jeden dzień dłuższa niż termin obowiązywania obecnie podpowiadającej się błędnej oferty.
Na jednej ofercie nie dodajemy dwa razy tego samego indeksu z różnymi cenami sprzedaży.
2.Błędne ustawienia w kartotece kontrahenta
Z pozycji faktury klikamy „Płatnik”, otwiera się okienko „Edycja kontrahenta” w zakładce „Sprzedaż” sprawdzamy ustawienia jeśli jest „Data dostawy” zmieniamy na „Data wystawienia” – jak poniżej na zrzucie.
Analogicznie postępujemy w przypadku jeśli na fakturze mamy innego „Odbiorcę” niż „Płatnika”
Błędny kontrahent (Płatnik/Odbiorca) – sprawdzamy zgodność symboli na ofercie i fakturze
4.Błędna jednostka
Na fakturze możemy zmienić jednostkę klikając w pole J.m. z listy wybieramy zgodną z ofertą
5.Inny symbol towaru na ofercie
6.Sprawdzamy status - oferta musi być zaakceptowana
7.Podpięcie oferty na korekcie faktury odbywa się klikając w ikonkę
Sprawdzenie oferty (aktualnej, archiwalnej) na dany asortyment na kliencie:
Warunki handlowe → Cenniki → Cennik klientów
Ctrl+G
Wyszukujemy kontrahenta → OK
Rozwija się lista z aktualnie obowiązującymi ofertami stworzonymi we wszystkich oddziałach
W celu sprawdzenia archiwalnych ofert klikamy
następnie odznaczamy „Aktualne” (bez „ptaszka”)
Wyświetli się lista ze wszystkimi towarami na jakie została kiedykolwiek zrobiona oferta, klikając w odpowiedną ikonkę możemy sprawdzić całą listę.
Lub wyszukać wpisując w odpowiednie okno interesujący nas towar
Sz.G.